Festiwale
Scena Otwarta. Konkurs choreograficzny "My Dance" / lista zakwalifikowanych do finału
Scena Otwarta
Konkurs choreograficzny "My Dance" dla choreografów i tancerzy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta 2022.
Konkurs choreograficzny "My dance"
organizowany w ramach
XI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta
Lista choreografii zakwalifikowanych do pokazów konkursowych 22.10.2022 - duża scena Centrum Sztuki Mościce
- godziny prób:
14.00 Anna Hampel - Apatia Bezruchu
14.10 Katarzyna Leszek i Teatr Tańca Nieznany- Excerpt of holy melancholy
14.20 Anna Janczarek - Za kurtyną
14.30 Aneta Bułka - Paralelizm
14.40 Aleksandra Jurczak - W oczekiwaniu
14.50 Jakub Dykta - (Trans)ition
15.00 Julia Buczynska - Take Your Time
- godziny pokazów głównych:
15.30 Anna Hampel - Apatia Bezruchu
15.40 Katarzyna Leszek i Teatr Tańca Nieznany- Excerpt of holy melancholy
15.50 Anna Janczarek - Za kurtyną
16.00 Aneta Bułka - Paralelizm
16.10 Aleksandra Jurczak - W oczekiwaniu
16.20 Jakub Dykta - (Trans)ition
16.30 Julia Buczynska - Take Your Time
16.40 - 18.00 - obrady jury
18.00 - Odczytanie werdyktu i pokaz zwycięskich choreografii - duża scena Centrum Sztuki Mościce
WERDYKT JURY
Zapraszamy do udziału w konkursie choreograficznym w ramach XI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta!
Konkurs stwarza artystom możliwość konfrontacji, rozwoju i ugruntowania własnej pozycji na scenie tanecznej.
To okazja do nawiązania współpracy, impuls do dalszych poszukiwań oraz rozwoju talentu zarówno tanecznego jak i choreograficznego.
- Na zgłoszenia czekamy do 8 października 2022
Zgłoszenia należy przesłać na adres promocja@csm.tarnow.pl - O zakwalifikowaniu się do konkursu poinformujemy drogą mailową do 12 października 2022
- Prezentacje choreografii i finał konkursu - 22 października 2022
Pula nagród - 10 000 zł
ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS
REGULAMIN KONKURSU - POBIERZ
KARTA ZGŁOSZENIA - POBIERZ
Jury konkursu choreograficznego:
Zofia Rudnicka
Polska tancerka, choreograf i aktorka, wykładowczyni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Szkołę Baletową im. Turczynowicz. Występowała w Teatrze WIelkim w Warszawie jako solistka baletu, przygotowywała choreografię do oper i baletów.
Od lat 70. związana z TVP, uczestniczyła w licznych programach rewiowych, muzycznych i baletowych. Tworzyła układy taneczne dla recitali, pokazów mody, festiwali piosenki oraz filmów baletowych. Współpracowała również z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, Teatrem Syrena w Warszawie, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Operetką - Mazowieckim Teatrem Muzycznym.
Jest absolwentką pedagogiki baletu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie od kilkunastu lat wykłada kompozycję tańca. Jest autorką kompozycji choreograficznych – pokazowych i konkursowych – dla uczniów warszawskiej szkoły baletowej. Opublikowała książkę na ten temat: Tancerz, szkoła i scena. Jest laureatką „Złotej Maski” za balet Rudolf Valentino z muzyką Krzesimira Dębskiego oraz Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „choreograf roku” (2010) za choreografię Tańca godzin w operze Gioconda Amilcare Ponchiellego. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie wykłada kompozycję tańca.
Jacek Przybyłowicz
Choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 był tancerzem Teatru Wielkiego w Warszawie. Już wówczas zadebiutował jako choreograf, przygotowując "Negocjacje" do muzyki Alessandro Marcella. Kompozycja została wyróżniona pierwszą nagrodą za choreografię oraz nagrodą za interpretację na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym w Łodzi. "Negocjacje" zostały także zaprezentowane na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie w trakcie VI Warszawskich Dni Baletu.
W roku 1991 wyjechał z Polski. W tym czasie występował z zespołami w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był związany z jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego Kibbutz Contemporary Dance Company (Izrael). W latach 1994-2001 występował z KCDC na najbardziej prestiżowych festiwalach tańca współczesnego, odwiedzając ponad 50 krajów na całym świecie − m.in. USA, Kanadę, Brazylię, Argentynę, Chile, Meksyk, Singapur, Tajwan, Japonię.
W roku 2002 powrócił do Polski, aby zrealizować "Naszyjnik gołębicy" (2003) w Polskim Teatrze Tańca pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Rok później na zaproszenie Biennale de la Danse w Lyonie wystawił "Barocco" (2004). Dla Polskiego Teatru Tańca przygotował również "Jesień –Nuembir" (2008).
W ostatnich latach wystawił trzy balety dla Opery Narodowej w Warszawie: "Kilka krótkich sekwencji", do którego projekcję video zrealizowała Katarzyna Kozyra, "Alpha Kryonie Xe" (2010) oraz "III Symfonię Pieśń o nocy" (w ramach wieczoru "Szymanowski i taniec" w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, 2006). W 2010 roku na galę tańca organizowaną w Rzymie przez UNESCO przygotował "Sono nero". W roku 2012 zrealizuje w Polskim Balecie Narodowym, pod dyrekcją Krzysztofa Pastora "6 skrzydeł aniołów".
Współtwórca cyklu popularyzatorsko-edukacyjnego Teren Tańca − Reinterpretacje, organizowanego wspólnie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2010 roku kurator odbywającej się w Teatrze Wielkim Poznańskiej Wiosny Baletowej. Od sezonu 2009/2010 do 2013/2014 był zastępcą dyrektora ds. baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.
Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Witold Jurewicz
Nauczyciel tańca, choreograf, reżyser, performer, wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi (kierunek: choreografia), Państwoweego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu (PPSKAK) w Kaliszu i kursów instruktorskich z tańca współczesnego w całym kraju. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter.
W latach 1992-2008 dyrektor artystyczny festiwalu Międzynarodowe Prezentacje Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu. Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu. Twórca techniki ruchu wykorzystującej punkt podparcia jako podstawę do ruchu zgodnego z indywidualną motoryką ciała. Współpracuje z teatrami dramatycznymi w całej Polsce, m.in.: Teatrem im. Jaracza w Łodzi, Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, oraz Teatrem im. Modrzejewskiej w Legnicy.
Bierze udział w licznych projektach tanecznych i teatralnych. Prowadzi warsztaty w kraju i za granicą.
„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”