Festiwale
Konkurs choreograficzny Tradycja. Transgresje.
Scena Otwarta
Konkurs Choreograficzny "Tradycja. Transgresje" dla choreografów i tancerzy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta 2018.
Konkurs choreograficzny
"Tradycja. Transgresje"
27 października 2018 r.
godz. 9.00 - 11.30 - próby
godz. 11.30 - 13.30 - pokazy konkursowe
godz. 18.00 - ogłoszenie wyników i wreczenie nagród, prezentacja zwycięskich choreografii
organizowany w ramach Projektu
„Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Tarnowie",
który realizowany jest przez Centrum Sztuki Mościce
w Tarnowie.
Pula nagród - 10 000 zł
ufundowana przez Fundusz Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS
Lista zakwalifikowanych choreografów oraz godziny pokazów:
- Aleksandra Krajewska - godz. 11.30
- Piotr Jeznach - godz. 11.40
- Agnieszka Jachym - godz. 11.50
- Ewelina Drzał - godz. 12.00
- Monika Godek - godz. 12.10
- Mateusz Bogdanowicz - godz. 12.20
- Daniel Leżoń - godz. 12.30
- Alisa Makarenko - godz. 12.40
- Katarzyna Myrda - godz. 12.50
- Klaudia Jaśkowska - godz. 13.00
Twoje transgresje.
Pomyśl skąd płynie źródło Twojego tańca. Impuls gestu, obraz ciała w choreografii, kształt Twojego tanecznego utworu. Jak głęboko dyskutujesz z tradycją przez filtry nowoczesności...
Co zostaje, co rodzi się nowego...
Zgłoszenia należy wysyłać na adres: promocja@csm.tarnow.pl
Wszystkie pytania i uwagi można kierować pod adresem: promocja@csm.tarnow.pl, tel.: 14 633 46 27 (od pn. do pt. 9.00 - 16.00)
Termin składania zgłoszeń: 12 października
Organizator, na podstawie nadesłanych zgłoszeń do 12 października, poinformuje, do 19 października, drogą mailową o zakwalifikowaniu się do konkursu i zaprosi na drugą selekcję.
REGULAMIN KONKURSU - POBIERZ
KARTA ZGŁOSZENIA - POBIERZ
Jury konkursu choreograficznego:
Iwona Pasińska
- Choreograf, dramaturg ruchu, teatrolog, dyrektor artystyczny Movements Factory, współzałożyciel Fundacji Movements Factory, dyrektor Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego.
- Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, ukończyła filologię polską ze specjalizacją teatrologiczną na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie w Katedrze Dramatu i Teatru obroniła doktorat z obszaru doświadczenia ciała w teatrze współczesnym z perspektywy teatru tańca; badaczka ruchu i ekspresji ciała w przestrzeniach performatywnych.
- Od 1997 roku pierwsza solistka Polskiego Teatru Tańca – Baletu Poznańskiego. W 1998 roku została laureatką Medalu Leona Wójcikowskiego dla najwybitniejszego tancerza młodego pokolenia. W PTT tańczyła główne lub solowe role w choreografiach m.in.: Ewy Wycichowskiej (Niebezpieczne związki, Daina, Trans…Nieprawdziwe zdarzenie progresywne, Carpe Diem, Wiosna Effatha), Jacka Przybyłowicza (Naszyjnik gołębicy, Barocco), Rafała Dziemidoka (Medea), Magdaleny Reiter (36,5°), Matsa Eka (Pół dnia Północy), Yossi Berga (Wo-man w pomidorach), Birgit Cullberg (Romeo i Julia), Virpi Pahkinen (Zefirum), Susanne Jaresand (En face), Thierry Vergera (Lato), Greya Veredona (Sługa dwóch panów), Jerzego Makarowskiego (Carmen). Z PTT była związana do 2008 roku.
- Od 2002 roku zajmuje się kompozycją ruchu, dramaturgią ekspresji ciała oraz choreografią. Jej zainteresowania scaliły trzy premiery w Atelier Polskiego Teatru Tańca: Gra I.Czas, Moment:gra (dwójka), Gramy x3 oraz współpraca z Teatrem Witkacego w Zakopanem.
- Wspólnie z producentem i animatorem kultury Marcinem Maćkiewiczem w 2008 roku założyła kolektyw Movements Factory.
- Jako choreografka lub dramaturg ruchu od 2010 roku stale współpracuje z teatrami dramatycznymi, operowymi oraz altnernatywnymi, wśród których są m.in.: Teatr Wielki w Poznaniu (tu także reżyseria Piotruś i wilki), Teatr Wybrzeże, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Ochoty w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Lubuski w Zielonej Górze, Teatr Modrzejewskiej w Legnicy.
- W 2011 roku była współautorka opracowania koncepcji ceremonii przedmeczowych dla Euro 2012 /UEFA. W 2012 roku przygotowała choreografię do Poznańskich Ceremonii Przedmeczowych Euro 2012.
- Jej ostatnia autorska realizacja z 2013 roku Święto wiosny <6,6/66>, powstała w ramach rezydencji artystycznych w „Laboratorium CK Zamek” w Poznaniu, zakładała uruchomienie kreatywnych bodźców w uczestnikach w obszarze trzech pól: ekspresji ciała, ekspresji głosu oraz wizualizacji. Projekt skierowany był do amatorów (seniorów +66 oraz juniorów -6), a jego pośrednim celem było opracowanie metod uwalniających twórczy potencjał w osobach bez artystycznego doświadczenia.
- Zainteresowania artystki skoncentrowane na ekspresji ciała oraz przebiegach ruchowych tworzą obszary, w których ważne są dla niej spotkania z wykonawcami również spoza profesjonalnego świata tańca oraz teatru.
Elżbieta Szlufik-Pańtak
- Tancerka, pedagog tańca, choreograf. Współzałożyciel i dyrektor Kieleckiego Teatru Tańca, jednego z trzech zawodowych instytucjonalnych teatrów tańca w Polsce. Teatr ten założyła początkowo jako prywatny w 1995 roku a w 1998 roku przekształciła w stowarzyszenie na stałe zatrudniające tancerzy na etatach. W 2004 roku uchwałą Rady Miasta Kielce powołano Kielecki Teatr Tańca jako miejską instytucję kultury. Aktualnie w Teatrze zatrudnionych jest 36 pracowników etatowych, 25 pedagogów tańca w Szkole Tańca działającej przy Teatrze, do której na stałe uczęszcza miesięcznie ok. 1000 dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – Kulturoznawstwo specjalizacja teatrologia. Odbyła studia podyplomowe na kierunku teoria tańca na Akademii Muzycznej w Warszawie. Wiedzę z zakresu stylów tańca jazzowego poszerza od 1994 u pedagogów paryskich szkół tańca Centre International de danse Jazz i Studio Harmonic. Jest współzałożycielką Polskiej Federacji Tańca. Ukończyła wiele kursów dokształcających z dziedziny tańca jazzowego i charakterystycznego. Pracuje w Polsce i zagranicą jako choreograf, nauczyciel tańca, wykładowca, sędzia konkursów tanecznych.
Kreacje artystyczne:
Tańczyła partie solowe w realizacjach Kieleckiego Teatru Tańca w choreografii: Piotra Galińskiego, Thierrego Vergera, Bill’a Goodsona oraz własnych.
Działalność impresaryjna:
Inicjator i organizator Festiwalu Tańca Kielce, imprezy corocznej, organizowanej od 2001 roku. Do tej pory gośćmi Festiwalu byli m.in. Balet Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Opera Bałtycka, Polski Teatr Tańca - Balet Poznański, Ireneusz Krosny, Justyna Steczkowska, Collectif Jeu de Jambes z Paryża, Miejski Teatr Tańca z Giessen (Niemcy),soliści American Ballet Theatre, Ballet Arizona, Ballet Noir, Staatsballett Berlin, Bayerisches Staatsballett Monachium, Ballet Nacional de Cuba, oraz wielu innych zarówno cenionych jak i debiutujących artystów.
Organizator Międzynarodowych Warsztatów Tańca Jazzowego z udziałem pedagogów z USA, Niemiec, Holandii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii. W warsztatach biorą udział tancerze, nauczyciele i choreografowie z Polski i wielu krajów Świata.
Organizator Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego z dziedziny tańca jazzowego dla instruktorów, pod auspicjami Narodowego Centrum Kultury przy Kieleckim Teatrze Tańca (2011).
Kwalifikacje zawodowe, wykształcenie
Akademia Muzyczna w Warszawie
teoria tańca (studia podyplomowe)
Uniwersytet Łódzki ( studia magisterskie)
kierunek: kulturoznawstwo
specjalizacja: teatrologia
Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego
tytuł: instruktor tańca ( wykształcenie średnie specjalistyczne )
Ryszard Kalinowski
- Tancerz, choreograf i pedagog.
- Absolwent Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek - pedagogika kulturalno-oświatowa, specjalność - teatr i taniec (1994 r.).
- W latach 1992-1993 uczeń-aktor w teatrze pantomimy Haliny Studniarz (Lublin).
- Od 1996 r. uczestnik warsztatów teatralnych w Polsce i tanecznych w Polsce i za granicą, m.in. technika realising, contact improvisation, body conditioning, BMC, polska technika tańca współczesnego, improwizacja.
- W latach 1993-2001 w Grupie Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Twórca choreografii Grupy: "Pomiędzy", "Soliloqium - on, ona, oni" (wspólnie z Hanną Strzemiecką i Tomaszem Siwkiem), "Z rachunku prawdopodobieństwa" oraz spektaklu "Głosy" (wspólnie z Hanną Strzemiecką), który otrzymał I nagrodę na VII Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu (1999 r.). Zdobywca nagród specjalnych dla tancerza: za rolę w spektaklu "DC 586494" na IX Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu (2001 r.) oraz za rolę Akrobaty w spektkalu "Akrobaci, kwiaty i księżyc pomiędzy" na Łódzkich Spotkaniach teatralnych (2004).
- Od 2001 r. w Lubelskim Teatrze Tańca, gdzie stworzył choreografie "Ku dobrej ciszy" (2002 r.), "Bellissimo" (2003 r.)"I znów, i jeszcze raz" (2006), "48/4" (2007), "NN. Wacławowi Niżyńskiemu" (2008).
- Współpracuje przy organizacji Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie.
- Od 2003 r. jest współorganizatorem Forum Tańca Współczesnego oraz wspołorganizatorem i nauczycielem Otwartych Warsztatów Taneczno-Kondycyjnych w Centrum Kultury w Lublinie.
- Wyróżniony Nagrodą Prezydenta Miasta Lublin za całokształt pracy w dziedzinie kultury (2001 r.) i Nagrodą Teatralną Prezydenta Miasta Lublin za twórczość artystyczną i działalność kulturalną na rzecz miasta (2003 r.).
Dołącz do wydarzenia ⇒ klik ⇐